top of page

Mina tjänster

Jag hjälper dig med rensning och organisering av hela eller delar av ditt hem så du frigörs tid och kan ägna tid åt det DU tycker är viktigt i vardagen.

 

Med anpassade system och rutiner för att rensa ut det som längre inte fyller någon funktion eller bidrar med energi i ditt liv, upprättas en struktur och ordning som är mer hållbar över tid.

01 konsultation

Kvalitet garanteras

Alla uppdrag inleds med en kostnadsfri konsultation. Syftet med konsultationen är att ni skall få bilda er en uppfattning om mig, mina tjänster och beskriva era behov samt målbild. Konsultationen sker antingen fysiskt eller digitalt beroende på vart du/ni bor.

Konsultationen skall även hjälpa mig att bilda en korrekt uppfattning om uppskattad tidsåtgång för projektet innan jag ger er en offert. Ofta har man som kund redan bestämt sig för att ta hjälp vilket i detta fall bidrar till att vi redan under konsultationen kan avsätta tider för projektstart och avslut.  Men i vissa fall vill man ta ett par dagar och se över offerten innan. I dessa fall kommer jag inom en vecka skicka dig en offert att ta ställning till.

02 projektstart

Personlig uppmärksamhet

Projektstart. Jag kommer till dig/er enligt överenskommen tid. I projekt där utrensning är en del av förarbete inför sortering och organisering, förväntas du som kund vara delaktig i beslutet. I de projekt där det handlar om installation av nya förvaringslösningar och sk. fin-organisering, kan du med lugnt sinne gå till arbetet och komma hem till efterbilden.

03 avslut och uppföljning

Personlig uppmärksamhet

Projektavslut och uppföljning. Jag avslutar alla mina projekt med ett avstämningsmöte och ett uppföljningsmöte som bokas in ca. 30 dagar efter avslutat arbete. Syftet är dels av upprättande funktion men också en möjlighet för er att ge input och få ytterligare feedback kring eftertiden.

Hemmet

När jag hjälper dig organisera hemma finns det förenklat två olika sätt att göra det på.

Organiseringen där ni redan rensat ut och allt som finns i lådor och skåp och ni har tagit beslut om att det skall behållas. det du behöver hjälp med är att kategorisera upp och installera i nya eller befintliga förvaringslådor och skåp. I denna process kan ni överlämna hela ansvaret till mig och lugn återvända hem efter arbetsdagen och återvända till ett mer välorganiserat hem.

Det andra sättet är när vi gör delar av arbetet tillsammans. Det är oftast när du behöver ha hjälp med att rensa, sortera och organisera upp bland sakerna.

Ni behöver egentligen endast vara med i den inledande fasen (om ni vill)  den sk. utredningsfasen, där besluten behöver tas. Det är i fasen då du bestämmer vad som skall slängs, behållas, skänkas eller återvinnas.

Efter utrensning och sortering, installerar jag dina saker på sina nya platser i hemmet.

Hemmet

Livsrensning

Ibland blir det inte som vi tänkt oss. Vi drabbas av hjärtesorg, dödsbesked eller andra oförutsägbara händelser som gör att vi behöver förbereda oss för en ny fas i livet. Kanske är du anhörig eller själv drabbad.

Eller så kan det bara vara så enkelt att du tröttnat på stora huset, det har blivit för svårskött och barnen bor lite längre bort. Då är denna tjänst ett fint val för dig och/eller din anhöriga. Oavsett min kunds ålder, så är integritet, respekt och autonomi de viktigaste ledorden i mitt arbete.

Tillsammans tar vi tag i ett utrymme åt gången. Det kan både vara känslomässigt men även sentimentalt påfrestande. Därför arbetar jag utifrån din takt och pausar när du behöver. Syftet är inte bara att rensa och organisera utan det skall också underlätta vardagen framåt.

Livsrensning

Företaget

Hur ser det ut på din arbetsplats?

Enligt undersökningar som gjorts har man kunnat påvisa att en arbetsmiljö som är stökigt minskar inte bara välmående utan minskar även produktiviteten och förmågan att kunna fokusera på sina arbetsuppgifter.

 

Som medarbetare och chef vill du ha energi och orka delta i det dagliga arbetet. I en vardag av stress, handlar det inte bara om en ergonomisk stol, rätt belysning eller rätt avstånd till skärmen. Det behövs en arbetsmiljö där du kan inspireras men även tillåts återhämtning på.

 

Genom funktionella och ljust inredda kontor, blir helheten lugnare och mer arbetsvänlig. Behöver ni dessutom hjälp att hitta kartonger, pärmar, lådor och annat kontorsmaterial, löser jag självklart det.

Företaget

Rensning, organisering, ned- och uppackning i ett

Sorted hjälper till före, efter och under flyttprocessen, för att säkerställa en smidig flytt
Livsrensning
Vilket paket passar dig?

Vilket paket som passar dig eller dig och din familj brukar framkomma under konsultationen men ofta har man en ganska god idé om vad som sätter käppar i hjulen där hemma. Paketen nedan ger en indikation på tidsåtergång men varje kund och behov är unikt och det är utifrån detta jag arbetar.

 

I priser nedan ingår alltid följande;

- Konsultationen
- Rensning
- Organisering
- Installation av nya förvaringslösningar
- Uppföljning ca 30 dagar efter avslutat projekt

Detta ingår inte
- Nya förvaringslösningar
- Milersättning och vid längre sträckor utanför Göteborg- körtid

Samtliga priser är inklusive moms och efter RUT-avdrag.

Flytten
Skicka ett meddelande till oss
så återkommer jag snart.

Tack för ditt meddelande! Vi återkommer kommer snart.

Ordningskonsult Sorted
Ordningstjänster
bottom of page