top of page

Frågor

  • Hur gör jag rent bambu avdelare?
    Avdelarna är ytbehandlade. Torkas enkelt av med en trasa och lite vatten. Försök undvika spraymedel på dem, ta hellre ut avdelarna och spraya rent lådan vid behov. I vilka områden kan jag använda avdelarna? Bara din fantasi står i vägen för i vilka lådor du kan använda avdelarna. Avdelarna är justerbara och passar alla lådor som har något innermått (djup) mellan 44,5–55 cm
  • Hur applicerar jag etiketterna?
    Det optimala sättet att applicera våra etiketter är att gå på känsla! Varför? Applicerar du fel en gång - ingen fara! Våra etiketter kan du dra bort och försöka på nytt. Om det är svårt att hitta rätt metod är ett tips att placera etiketten högst upp för att få stöd. Se till att ytan är ren innan applicering för bästa utfall.
  • Hur tvättar jag förvaringsburkarna?
    Burkar och lock diskas med vanligt diskmedel och vatten. De tål diskmaskin, men tänk bara på att ta ut silikon ringen på locket efteråt och torka rent ordentligt så det inte blir fukt eller vatten kvar inför nästa användning. Silikon Ringen tas enkelt ut med ett trubbigt föremål t.ex. en smörkniv eller liknande. Ta lite försiktigt så du inte skadar silikon ringen, det är den som håller burkarna täta.
  • Kan man tas bort och sätta dit etiketterna igen?
    Ja! Första gången etiketterna appliceras går det bra att dra bort och försöka tills att man är nöjd. Våra etiketter är däremot gjorda för att sitta fast, och skulle du efter en längre period vilja applicera om rekommenderar vi att stryka etiketten med en fuktig duk innan för att inte påverka skyddet.
  • Tål etiketterna vatten?
    Absolut! Etiketterna tål, diskmedel, olja, fukt och vatten. Dock inte diskmaskin.
  • Hur stora är kryddburkarna och etiketterna?
    De vackra kryddburkarna med Akacia kommer i set om 24. Två stycken kryddströare ingår. Storlek på burkar: Höjd: 10,5 cm Bredd: 4,3 cm Djup: 4,3 cm Storlek på etiketter: Bredd: 3,0 cm Höjd: 5,5 cm Skötsel: Glasburken tål diskmaskinstvätt Trälocket rengörs med en fuktig duk
  • Hur stora är klädavdelarna för barn-småbarn?
    Du får 8 babystorlekavdelare i färdiga storlekar, baby storlekavdelare för babykläder i storlekarna: nyfödd, 0-3 månader, 3-6 månader, 6-9 månader, 9-12 månader, 12-18, månader, 18-24 månader och småbarn. Klädavdelarna passar med fördel de allra flesta garderobsstänger. Mått Höjd: 18 cm Bredd: 8 cm Djup: 3 mm
  • Hur stora är milstolpe korten?
    Milstolpe korten för bebis kommer i set om 13 st. Mått Höjd: 10 cm Bredd: 10 cm Djup: 3 mm
  • Hur funkar retur?
    Vänligen tryck här för att få mer information om returer.
  • Vilka betalmetoder använder ni?
    Du kan betala tryggt och säkert i butiken med Swish, Betalkort och Klarna (betala nu).
  • Hur lång är leveranstiden för produkterna?
    Vår standard leveranstid är mellan 3 - 5 arbetsdagar, med reservation för kläm- och helgdagar.
  • Min fråga finns inte med!
    Tveka inte att kontakta oss via vårt kontaktformulär nedan.
  • Hur går konsultationen till?
    Under konsultationen som kan ske på två sätt, fysisk eller digital går vi tillsammans igenom de utrymmen som ni vill ha hjälp. Vi talar om er målbild och förväntningar ni har på utrymmet när uppdraget är klart. Jag känner och klämmer lite på lådor och garderober och ni berättar vad som funkar och inte idag. Under konsultationen brukar jag ganska snabbt kunna ge en uppskattad tidsåtgång för projektet. Därefter talar vi igenom om ni önskar att jag hittar nya förvaringslösningar till er, eller om ni vill använda befintliga. Många av mina kunder har redan innan konsultationen bestämt sig för att anlita mig, och ofta vill man komma i ordnings snabbt. Om detta är fallet för er, sätter vi oss ner och gör upp en planering för när, var och hur. Om ni önskar att jag inhandlar förvaringslådor och andra förvaringslösningar kommer vi överens om detta under konsultationen och jag ser till att ha sakerna med mig till er vid uppdragsstart. En digital konsultation går egentligen till på samma sätt, men då är det ni som får dra ut lådorna under samtalets gång. Konsultationen är alltid gratis. Jag brukar dock försöka köra digital konsultation när det är mer än 30 minuters körväg utanför Göteborg.
  • Hur snabbt kan ni komma?
    Jag jobbar huvudsakligen veckodagar men i enstaka fall kan jag erbjuda helgtider. När vi har haft vår konsultation, gått igenom det som behövs göras och ni har bestämt dig för att gå vidare, kikar vi tillsammans på tider i kalendern och lägger upp en plan för projektstart och avslut. I perioder kan jag vara mer uppbokad och då är det en vänlistan på ca. 1 månad, men jag gör alltid mitt bästa för att hjälpa er så skyndsamt som möjligt.
  • Kan jag göra RUT-avdrag på Sorteds tjänster?
    Från den 1 januari 2021 har du rätt att använda dig utav RUT-avdrag för arbetskostnaden som en ordningskonsult erbjuder. Det betyder 50% avdrag på din faktura. Som kund ansvarar du för att alla villkor för rutavdraget är uppfyllda, bland annat att du inte använt hela ditt belopp för året. Priserna på hemsidan är efter rutavdrag. Sorted ansvarar för ansökan till Skatteverket så du kan lugnt luta dig tillbaka och njuta av att inte behöva fylla i dokumentationen.
  • Inköp av förvaringslösningar
    Under konsultationen ger jag förslag på alternativa förvaringslösningar, om ni vill och det behövs. Ni som kund står för kostnaden av inköpta inredningsprodukter. Kostnaden för produkterna faktureras separat så vida det inte är t.ex. större garderobssystem. Självklart går det även bra om ni själva inhandlar lagom till projektstart.
  • Allmänna villkor, godkännande av offert och uppsägning av avtal.
    Om de allmänna villkoren Ibland kommer livet emellan och man behöver ändra sina planer. I dessa fall försöker vi givetvis hitta ny tid så snart möjligt. Tänk dock på att det kan pågå uppdrag efter ditt och att tidsramen för ditt projekt kan behöva skjutas fram. Godkännande Du kommer efter konsultation få en offert skickad, denna behövs godkännas, Genom bokning av våra tjänster godkänner du de allmänna villkoren, om inget annat angetts i en offert. Uppsägning av avtal Det har aldrig hänt att en kund avbrutit sitt avtal eller varit missnöjd, men skulle det, mot all förmodan ske har ni givetvis rätt att säga upp serviceavtalet närsomhelst. Sorted har samma rättigheter angående uppsägning, så länge ni får rimlig tid att arrangera alternativ service.
  • Hur lång tid tar ett uppdrag?
    Uppdragets längd beror på omfattningen av vad ni vill ha hjälp med. Varje uppdrag är individuellt och tar olika lång tid. Större projekt där vi går igenom flera rum och delar i hemmet kan ta allt mellan 3-5 dagar, medan ett rum/utrymme så som ett kök eller en garderob kan ta allt från några timmar till två dagar, beroende på hur många kategorier eller saker som finns i utrymmet. Under konsultationen gör jag en uppskattning på hur lång tid jobbet kan tänkas ta och du får ta ställning till en offert. I länken kan du se de olika paketen som finns och uppskattad tid det tar. https://www.sorted.se/ordningstj%C3%A4nster
  • Hur går betalningen till?
    Sorted erbjuder fakturabetalning med betalningsvillkor på 20 dagar. Fakturan skickas först efter avslutat arbete. betalningen sker till Sorteds företagskonto SEB, Bankgiro 5829-7086. Vid behov och i vissa fall kan vi lägga upp en plan för delbetalning. Hör av dig om det skulle behövas för dig.
  • Hantering av egendom
    Jag kommer alltid ta varsamt och respektfullt hand om era eller era anhörigas ägodelar. Jag tar tyvärr dock inte ansvar för eventuella skador på egendomen, om det inte är direkt resultat av min oaktsamhet.
  • Vad gör jag med saker jag inte vill behålla?
    Det är helt upp till dig som kund att bestämma vad du vill behålla och inte. Vill du ha hjälp med att åka till ÅVC så löser vi självklart detta. Dock mot mindre kostnad och jag tar endast med mig det som får plats i bilen. Om Sorted skall ansvara för bortforsling av saker till ÅVC behöver detta avtalas innan.
bottom of page