top of page

Leverans och retur

Leverans

Leverans

Våra normala leveranstider är 3-5 dagar. Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.

Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) kontakta oss på e-postadress: info@sorted.se.

Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

 

Sorted har registrerat säte i Mölndal

Adress

Sorted

Bergmansgatan 6B

431 30 Mölndal

info@sorted.se

Tel. 073-7056619

Org.nummer; 790424-4964

Priser och avgifter

De priser som anges på sorted.se är inklusive 25% moms. Priset på sidan anges i SEK, Svenska kronor. Kostnader för leverans är 69 kronor. Eventuell kostnad för returfrakt är 69 kronor och dras vid retur av på återbetalningssumman. Ej uthämtat paket debiteras med 180 kronor. Om vi inte kan leverera din beställning i ett paket kommer du inte att debiteras några extra avgifter för efterföljande leveranser

Betalning

- Kredit/debitkort

- Klarna

Retur

Returpolicy

Du kan returnera din beställning inom 14 dagar från dagen efter att beställningen har levererats, under förutsättning att varor returneras i samma skick som de var i vid leveransen till dig. Om produkten inte motsvarade dina förväntningar kan du returnera och få pengarna tillbaka. Kontakta oss inom 14 dagar från att du mottagit produkten och informera om att du önskar lämna tillbaka den. Produkten måste vara i oanvänt skick samt med obruten förpackning. Du som kund står för returkostnaden och ansvarar för skick på produkterna vid retur. Produkterna bör därför skickas väl paketerade och i ursprunglig förpackning..

Beställ din retursedel genom att kontakta oss via info@sorted.se

Om du har mottagit en felaktig vara vänligen meddela oss omgående via info@sorted.se och skriv FELLEVERANS i ämnes raden.

Ej uthämtat paket debiteras med 180 kronor. Om vi inte kan leverera din beställning i ett paket kommer du inte att debiteras några extra avgifter för efterföljande leveranser.

Reklamation

Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan de skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.


Hur går du till väga vid reklamation?

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@sorted.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Skriv REKLAMATION i ämnes raden. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

 

Om vi inte lyckas oss att åtgärda felet eller levererar en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

bottom of page